Rodzaje katalogów reklamowych

Rodzaje katalogów reklamowych

brak ocen

W dobie powszechnego korzystania z Internetu tradycyjne formy reklamy, takie jak katalogi czy ulotki, wciąż odgrywają istotną rolę. W przypadku przedsiębiorstw i firm, które chcą zapewnić klientom komfort przeglądania oferty w dowolnym miejscu i czasie, dobrze zaprojektowany katalog reklamowy może być nieocenionym narzędziem promocji. Warto jednak zwrócić uwagę na rodzaje katalogów dostępnych na rynku. Oto trzy spośród popularnych formatów.

Katalogi szyte - elegancja w najlepszym wydaniu

Katalogi szyte to jedna z najbardziej ekskluzywnych form prezentacji oferty firmy czy produktów. Wykorzystuje się tu technikę szycia stron katalogu nićmi, co pozwala na uzyskanie solidnego i estetycznego efektu. Szyte katalogi firmowe w drukarni idealnie sprawdzają się w przypadku dużych form, jak np. albumy czy książki o grubszym grzbiecie. Wśród zalet katalogów szytych warto wymienić:

  • dużą wytrzymałość,

  • możliwość otworzenia katalogu w pełni (180 stopni),

  • elegancki wygląd,

  • możliwość wyboru różnych opraw (twarda, miękka, skórzana).

Jednak katalogi szyte mają też swoje wady, do których należą:

  • wyższa cena niż w przypadku pozostałych rodzajów katalogów,

  • konieczność większego nakładu pracy przy produkcji.

Katalogi spiralowane – praktyczny i uniwersalny format

Katalogi spiralowane są doskonałym rozwiązaniem dla firm szukających praktycznego i funkcjonalnego formatu reklamy. W tej opcji strony katalogu łączone są za pomocą spirali, najczęściej plastikowej lub metalowej. Zalety katalogów spiralowanych to:

  • możliwość otwarcia katalogu na dowolnej stronie,

  • łatwość obsługi i przeglądania,

  • szybki czas realizacji zlecenia,

  • atrakcyjna cena.

Wadami tego rodzaju katalogów mogą być:

  • mniejsza wytrzymałość w porównaniu z katalogami szytymi czy klejonymi,

  • mniej ekskluzywny wygląd,

  • ograniczenie w wyborze materiałów na oprawę.

Katalogi klejone – kompromis pomiędzy elegancją a funkcjonalnością

Kolejnym rodzajem katalogów reklamowych dostępnych w ofercie np. np. Drukarni A.R.P. są katalogi klejone. W tej technologii strony katalogu łączone są za pomocą specjalnego kleju, który utwardza się i nadaje wytrzymałość całej konstrukcji. Zalety katalogów klejonych obejmują:

  • dobrą wytrzymałość,

  • szybszy czas realizacji niż w przypadku katalogów szytych,

  • atrakcyjna cena,

  • możliwość zastosowania różnych materiałów na oprawę.

Wady to:

  • mniejsza trwałość niż w przypadku katalogów szytych,

  • ograniczona możliwość otwierania katalogu na płasko.

Tagi
Artykuły użytkownika
Rodzaje katalogów reklamowych
Komentarzy:0
brak ocen
Dodaj komentarz
Komentarze

Brak komentarzy

Podobne artykuły
Na czym polega wirtualne wsparcie dla biznesu?
Komentarzy:0
brak ocen
Jak założyć spółkę z.o.o?
Komentarzy:0
brak ocen
Dlaczego kalendarz to dobry nośnik reklamowy?
Komentarzy:0
brak ocen