Dieta redukcyjna a jedzenie śniadania

Dieta redukcyjna a jedzenie śniadania

brak ocen

Zdrowe i pożywne śniadanie jest istotnym momentem w ciągu dnia. Dodaje ono energii, poprawia samopoczucie i daje siły do stawiania czoła codziennym wyzwaniom. Dlatego też dietetycy, jak i lekarze przez cały czas informują nas, dlaczego spożywanie śniadania i to w dodatku zdrowego i odżywczego jest dla nas takie ważne! Szczęśliwie widać ten trend już w mediach i szkołach co niewątpliwie budzi naszą nadzieję na przyszłość.

Odchudzanie a śniadania — jaki mają wpływ na redukcję wagi? 

Nie każdy potrafi obudzić się skoro świt i od razu zacząć jeść cokolwiek. Zwłaszcza kiedy nasz dzień rozpoczyna się wcześnie rano oraz naprawdę zależy nam na oszczędności czasu, żeby wyrobić się ze wszystkim. Bywa, że poza błyskawiczną kawą nie jesteśmy w stanie niczego więcej zmieścić.

W tym miejscu pomocne może okazać się kilka kwestii, o jakich należałoby pamiętać:

  • poświęć dosłownie parę minut na porozciąganie się, troszkę ruchu, co podwyższy Twój apetyt – wystarczy kilka zasadniczych ćwiczeń; 
  • rozpocznij od małych porcji, np. kanapki ze smakowitą pastą oraz warzywami, ciepłej owsianki z ulubionymi owocami, aby aktywować żołądek do pracy;
  • przygotowanie określonego typu śniadania na wieczór (to, co da się wcześniej przyrządzać, np. naleśniki, twarożek, pokrojone w paseczki warzywa, pastę kanapkową), aby zaoszczędzić sobie porannej gonitwy i zjeść w większym spokoju jedzenie; 
  • umilić sobie czas spożywania śniadania, włączyć ukochaną muzykę albo program, poczytać w czasie jedzenia ciekawy artykuł bądź poprzeglądać strony ukochanych sklepów online – chodzi o to, by śniadanie kojarzyło nam się z przyjemnym obyczajem, a nie dokuczliwą koniecznością.

Produkty, których warto unikać na śniadanie

Śniadaniem bez wątpienia także można nazwać smażoną kiełbasę z keczupem, jednak z pewnością nie jest śniadaniem zbilansowanym i zdrowym. Musimy pamiętać, że nasz żołądek po przespanej nocy, tak jak my, właśnie rozpoczyna pracę. Dajmy więc mu się rozruszać i postawmy na lekkie i pożywne śniadanie.

Z samego rana w większości przypadków lepiej unikać:

  • białego pszennego pieczywa;
  • słodzonych płatków do mleka;
  • słodkich jogurtów;
  • tłustych wędlin oraz mięs;
  • niskowartościowych tłuszczów do smarowania pieczywa;
  • słodkich, gazowanych napojów do posiłku.

Zdecydujmy się raczej na:

  • produkty pełne zbóż (pełnoziarniste pieczywo, płatki jaglane, owsiane), bogate w błonnik odpowiadający również za trawienie;
  • orzechy;
  • owoce sezonowe;
  • jogurty, najlepiej naturalne, kefiry, twarożki;
  • warzywa – pod każdą postacią;
  • chude wędliny, jaja, ryby;
  • soki warzywne i owocowe (najlepiej wyciskane samodzielnie).

Czy trzeba jeść śniadania, żeby czuć się dobrze?

Poprzez jedzenie możemy dostarczyć do organizmu dużo witamin i minerałów. Nie rezygnujmy z tej opcji, która wpływa bardzo korzystnie na nasze zdrowie, ciało i wygląd. Do tego jeszcze możemy uniknąć lub zmniejszyć uciążliwe choroby cywilizacyjne jak miażdżyca, cukrzyca czy otyłość. Wystarczy, że na śniadanie zjemy owsiankę z owocami, orzechami i miodem lub kanapkę z sałatą i pomidorem. Tak niewiele nas to kosztuje, a tak wiele daje.

Tagi
Artykuły użytkownika
Dodaj komentarz
Komentarze

Brak komentarzy

Podobne artykuły
Czy każdy chirurg to onkolog?
Komentarzy:0
brak ocen